روش صحیح استفاده از دیکشنری

سه شنبه 9 مهر 1392
ن : H_zandi

روش صحیح استفاده از دیکشنری

این مطلب به درخواست یکی از کاربران برای شما دوستان قرار داده میشه.

امیدوارم مورد استفاده همگی قرار بگیره.

 

http://s4.picofile.com/file/7956682896/ffxz.bmp

==============================

در این مطلب سعی شده است راههای استفاده درست و اصولی از یک دیکشنری خوب را ،برای علاقه مندان به یادگیری زبان توضیح داده شود.در واقع گام اول در آموزش زبان استفاده از یک دیکشنری خوب و مناسب می باشد.شما باید در استفاده از دیکشنری به چند نکته توجه کنید!ما همیشه نیاز داریم انگلیسی فکر کنیم.

رعایت نکات زیر از جمله نکات ضروری واسه انگلیسی فکر کردنه:

۱-فقط و فقط از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید:

استفاده از دیکشنری فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی رو به کل فراموش کنید.شاید بعضی ها بگن این شدنی نیست و مثلا بدون استفاده از دیکشنری انگلیسی به فارسی نمیشه معنی لغات رو فهمید.غیر از مراحل ابتدایی یادگیری انگلیسی باید به این دسته از افراد گفت شما کاملا در اشتباهید.

۲-به صفحات ابتدایی و انتهایی و علائم اختصاری و علائم قراردادی و ... مربوط به دیکشنریتون کاملا مسلط باشید.


اصلا از من میشنوید یا سراغ دیکشنریتون نرید و زبان رو به کلی فراموش کنید و یا به کل اختصارات و علائم قراردادی دیکشنریتون مسلط باشید.فونتیک یادتون نره که حرف نزدن بهتر از با لهجه حرف زدنه!

۳-سعی کنید از دیکشنری پر از تصاویر استفاده کنید!

اگر بتونید لغات رو ببینید خیلی تاثیر گذارتر از صد بار خوندن و گوش کردن اونهاست.

۴-یک عدد مداد یا ماژیک یا ... و یک دفترچه همراه داشته باشید.

حالا میریم سراغ روش استفاده بهینه از دیکشنری:

روش پیشنهادی اینطوره که شما میتونید به تصادف یه لغت رو از توی دیکشنری انتخاب بکنید با ماژیک اون لغت انتخابی رو های لایت کنید و توضیحات انگلیسی مربوط به اون لغت رو کاملا خونسردانه بخونید.اصلا نگران این نباشید که هیچی از اون توضیحات نمی فهمید.حالا دوباره و سه باره و .. اون توضیحات رو از سر بخونید و با ماژیکتون سخت ترین لغتی رو که تو اون توضیحات میبینید های لایت کنید (یا با مداد زیرش خطی بکشید) این بار این لغت رو از تو دیکشنریتون پیدا کنید و همون کارای قبلی رو انجام بدید و این کار رو ادامه بدید.سعی کنید هر روز یکی دو ساعتی رو به این کار اختصاص بدید .بعد از چند ماه که تقریبا همه لغات دیکشنریتون های لایت شد به معجزه این کار پی میبرید.نتیجه این کاری که میکنید چیزیه که فکرشو هم نمیکردید بتونید از پسش بر بیاید! واسه انجام دادن این کار میتونید از لپ تاپتون هم استفاده کنید حتما نیازی به دیکشنری کاغذی و ماژیک نیست!اگر چیزایی رو که گفته شد گام به گام انجام بدید از نتیجه کارتون شگفت زده می شید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: متفرقه، ،